
دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت
نام مدیر:
دکتر کوروش اسماعیلی
درباره
شرح وظایف دفتر نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت
۱-اجرای مصوبات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه.
۲- ایجاد هماهنگی با واحدهای تابعه در دانشگاه به منظور جمعآوری اطلاعات و آمار مورد نیاز.
۳- تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط و ارایه گزارش به شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه.
۴- همکاری با گروههای اعزامی نظارت و ارزیابی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
۵- ایجاد هماهنگی و ارتباط میان شورای نظارت و ارزایابی دانشگاه و دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
۶- تهیه گزارش مربوط به کیفیت آموزشی دانشگاه بر اساس الگوهای تنظیم شده از سوی شورای نظارت و ارزیابی آموزشی کشور و ارایه آن به ریاست دانشگاه جهت انعکاس به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان هر نیمسال تحصیلی.
۷- ارزیابی ارتقاء کیفیت و کمیت فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجرایی و میزان کارآیی برنامهها و مقررات بر اساس عوامل و شاخصهای تعیین شده.
۸- جمعآوری و ارایه نظرات و پیشنهادهای لازم در جهت اصلاح و بهبود کیفیت آموزشی در دانشگاه.
۹- ارزیابی روش تدریس اعضاء هیأت علمی دانشگاه و تلاش در جهت انتخاب مناسبترین روش تدریس برای هر موضوع درسی از طریق تکمیل فرمهای پرسشنامه توسط دانشجویان و نظرخواهی از دانشآموختگان در مورد نقاط قوت و ضعف نحوه آموزش در دانشگاه.
۱۰- بررسی و تصویب طرحهای مربوط به نظارت و ارزیابی دانشگاه.
۱۱- بررسی وضعیت آموزشی، پژوهشی، و رفاهی اعضاء آموزشی دانشگاه و یافتن شاخصها و عوامل تأثیرگذار بر کیفیت آموزش.
۱۲- بررسی و ارزیابی مستمر کارکرد گروههای آموزشی، دانشکدهها و واحدهای دانشگاهی و ارایه گزارش به معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه.
۱۳- بررسی مشکلات و موانع رشد کیفی آموزش در دانشگاه و ارایه طرحهای مناسب جهت بهبود و افزایش سطح کیفی آموزشی دانشگاه .
۱۴- ارتباط با دانشگاههای معتبر جهان و کسب اطلاع از نحوه تلاشها و دستاوردهای نوین در زمینه نظارت و ارزیابی آموزش و استفاده بهینه از آن .
۱۵- برنامه ریزی و ارزیابی منظم فعالیتهای مدیران مرتبط با امور آموزشی دانشگاه .
۱۶- پیشنهاد برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی برای اعضای هیأت علمی و مدیران دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و مدیریت آموزشی دانشگاه .
۱۷- انجام بررسیهای لازم در زمینه تغییر و یا توسعه برنامههای درسی و آموزشی و ارایه پیشنهاد به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی .
۱۸- تهیه آییننامه و تحصیلات تکمیلی .
۱۹- تهیه آییننامه و دستورالعملهای لازم در زمینه مربوط .
۲۰- نظارت بر نحوه اجرای امتحانات میان ترم و پایان ترم دانشگاه .
۲۱- نظارت بر حسن اجرای مقررات آموزشی دانشگاه و ارایه گزارش موارد تخلف به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه .