اطلاعیه ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان استعداد درخشان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 دانشگاه شاهد (گروههای وزارت علوم- بدون آزمون)
.
ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت، توجه پذیرفته شدگان محترم مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون سال 1402 دانشگاه شاهد را به نکات ذیل در خصوص نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز جلب می نماید.
مراحل ثبت نام غیرحضوری
- دریافت و تکمیل فرمها و تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
- بارگذاری فرمها و مدارک مورد نیاز در سامانه ثبتنام دانشگاه https://eduportal.shahed.ac.ir و دریافت شماره دانشجویی
- مراجعه به صفحه اطلاعرسانی دانشکده برای آگاهی از واحدهای درسی و برنامهریزی دانشکده
- انتخاب واحد و اخذ دروس در سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس https://eduportal.shahed.ac.ir با استفاده از شماره دانشجویی دریافتی بعد از هماهنگی با دانشکده و مدیر گروه بر اساس برنامه زمانبندی انتخاب واحد
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام
- تصویر شناسنامه (تمامی صفحات)
- تصویر کارت ملی (پشت و رو)
- تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن تاریخ فارغ التحصیلی تا 1402/06/31 و معدل دوره کارشناسی (لیسانس) قید شده باشد. (برای کلیه پذیرفته شدگان الزامی است).
تبصره 1- پذیرفته شدگانی که به دلایلی قادر به ارایه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) نمی باشند، لازم است تصویر اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی (لیسانس) (فرم شماره 2) را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.
(فرم شماره 2- مخصوص پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام موفق به ارائه اصل مدرک کارشناسی نمی باشند)
تبصره 2- آن دسته از پذیرفته شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بوده اند و حداکثر تا تاریخ 1402/6/31 فارغ التحصیل می شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی) را تکمیل و در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.
(فرم شماره 3 – فرم تعهد فراغت از تحصیل مخصوص دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی)
تبصره 3- فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق دوره سطح 2 را گذرانده اند و تا تاریخ 1402/06/31 فارغ التحصیل می شوند، می توانند ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.
- فرم تکمیل شده تقاضانامه برای بهره مندی از مزایای آموزش رایگان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (فرم «شماره 4») (مخصوص دانشجویان دوره روزانه): صرفا پذیرفته شدگان دوره روزانه ملزم به تکمیل و بارگذاری فرم «شماره 4» در سامانه ثبت نام هستند.
(فرم شماره 4 – مخصوص دانشجویان دوره روزانه برای بهره مندی از مزایای آموزش رایگان)
- تعهدنامه پذیرش مشروط (مخصوص پذیرفته شدگان -بدون آزمون (استعداد درخشان)): صرفا پذیرفته شدگان بدون آزمون (استعداد درخشان) ملزم به تکمیل و بارگذاری این فرمدر سامانه ثبت نام هستند.
(فرم تعهدنامه پذیرش مشروط- مخصوص پذیرفته شدگان بدون آزمون یا استعداد درخشان)
- تصویر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را با توجه به «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه 17 و 18 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال 1402 مشخص کند (مخصوص برادران).
تذکر مهم: پذیرفته شدگان مشمول (مخصوص برادران) بایستی به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به آدرس https://sakha.epolice.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست وضعیت نظام وظیفه اقدام نمایند. کارشناس دانشگاه بعد از بررسی درخواست نسبت به تایید/عدم تایید درخواست اقدام می نماید که در صورت عدم تایید، پذیرفته شده محترم بایستی حداکثر ظرف مدت 1 روز کاری نسبت به رفع نقص اقدام نماید. در صورت هر گونه سوال یا ابهام می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن 096480 (نظام وظیفه عمومی) یا با شماره تلفن 02151215242 (آقای هاشمی نیا-کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه) تماس بگیرید.
تذکر مهم: دانشجویان موظف هستند پس از تایید کارشناس دانشگاه، برگه معافیت را پرینت گرفته و در سامانه آموزشی دانشگاه بارگزاری نمایند.
تبصره 1: دانشجویان نیمسال آخر که تا تاریخ 1402/06/31 فارغ التحصیل می شوند موظف هستند به جای برگه معافیت، تعهد نامه پیوست را تکمیل و در سامانه آموزشی دانشگاه (بهستان) بارگزاری نمایند. این دسته از دانشجویان بایستی حداکثر تا تاریخ 1402/07/30 نسبت به ارائه درخواست در سامانه سخا نظام وظیفه و اخذ برگه معافیت تحصیلی اقدام و آن را به کارشناس مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی (آقای هاشمی نیا) تحویل دهند در غیر این صورت عواقب بر عهده دانشجو خواهد بود.
(تعهدنامه مشمولین- مخصوص دانشجویان نیمسال آخر)
- حکم مرخصی سالانه با موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت
- اصل موافقت نامه کتبی و بدون قید شرط برای فارغ التحصیلان رشته های دبیری از اداره آموزش و پرورش شهرستان محل تعهد و خدمت
- بارگزاری تصویر فرم خروجی حاوی کد رهگیری کارنامه سلامتجسم در (https://portal.saorg.ir/physicalhealth)
دانشجویان بعد از تکمیل کارنامه سلامت جسم بایستی فرم خروجی حاوی کد رهگیری را ذخیره و متعاقبا در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایند.
دانشجویان بایستی بعد از تکمیل فرم الکترونیکی کارنامه سلامت و انجام آزمایشات ذکر شده در صفحه 4 فرم کارنامه سلامت جسم؛ با در دست داشتن فرم خروجی کارنامه سلامت که دارای کد رهگیری می باشد و نتایج آزمایشات در روز تعیین شده به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه واقع در محل درمانگاه مراجعه نمایند (تاریخ دقیق مراجعه متعاقبا اعلام خواهد شد).
تذکر: برای تکمیل فرم نیاز به شماره دانشجویی نیست.
- بارگزاری تصویر فرم خروجی حاوی کد رهگیری کارنامه سلامتروان در (http://portal.saorg.ir/mentalhealth )
دانشجویان بعد از تکمیل کارنامه سلامت روان الکترونیکی بایستی فرم خروجی حاوی کد رهگیری را ذخیره و متعاقبا در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایند.
- بارگزاری تصویر کد رهگیری فرم تکمیل شده پایش اطلاعات فرهنگی-اجتماعی دانشجویان مندرج در آدرس https://www.digisurvey.net/u/farhangishahed/8rj9s در سامانه آموزشی دانشگاه
- تکمیل و بارگزاری تصویر آیین نامه تکمیل شده پوشش و رفتار دانشجویان دانشگاه شاهد همراه با امضاء و اثر انگشت
(آیین نامه پوشش و رفتار دانشجویان دانشگاه شاهد)
- بارگزاری تصویر مدرک ایثارگری )کارت شاهد- کارت جانبازی پدر- مدرک رزمندگی- کارت ایثار و غیره(: پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ملزم به بارگذاری این مدرکدر سامانه ثبت نام هستند. پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر شامل جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان و همسر شهید، مفقود الاثر، جانباز، آزاده و رزمنده می باشند.
- پذیرفته شدگان بایستی نسبت به اخذ تاییدیه مقطع کارشناسی با استفاده از کد صحت مندرج در گواهی نامه موقت یا دانشنامه از طریق سامانه پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir اقدام فرمایند. لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعیه های سازمان امور دانشجویان، دانشجویانی که مدارک آنها فاقد کد صحت می باشد بایستی از طریق سامانه پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir نسبت به اخذ کد صحت و سپس تاییدیه اقدام فرمایند. بدین صورت که بعد از تکمیل اطلاعات در بخش مربوط به اخذ کد صحت و ثبت درخواست، کارشناس دانشگاه مقطع کارشناسی بایستی اطلاعات را تایید نماید. در این صورت امکان اخذ کد صحت از پرتال سازمان امور دانشجویان وجود دارد. دانشجویان موظف هستند با استفاده از کد صحت اخذ شده نسبت به اخذ تاییدیه اقدام و آن را در سامانه آموزشی دانشگاه شاهد (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.
تبصره 1: دانش آموختگان دانشگاه آزاد که دارای دانشنامه می باشند بایستی به صورت الکترونیکی نسبت به اخذ تاییدیه از سامانه استعلام آنلاین دانشگاه آزاد به آدرس http://estelam.iau.ir اقدام و در سامانه آموزشی دانشگاه (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.
تبصره 2: دانش آموختگان دانشگاه آزاد که دارای گواهینامه موقت بوده بایستی فرم ذیل را تکمیل و به همراه تصویر مدرک تحصیلی از طریق پست سفارشی به آدرس دانشگاه مقطع کارشناسی ارسال و رسید پستی یا کد رهگیری را در سامانه آموزشی دانشگاه شاهد (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.
(فرم درخواست تاییدیه دانش آموختگان دانشگاه آزاد دارای گواهینامه موقت)
تبصره 3: دانشجویان نیمسال آخر که تا 1402/06/31 فارغ التحصیل می شوند بایستی فرم شماره 2 را به جای تاییدیه در سامانه آموزشی دانشگاه (بهستان) بارگزاری نمایند. لازم به ذکر است این دسته از دانشجویان بایستی حداکثر تا تاریخ 1402/10/30 نسبت به اخذ تاییدیه بر اساس بند 14 مدارک اقدام و تاییدیه تحصیلی مقطع کارشناسی خود را به مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند در غیر این صورت عواقب آن بر عهده دانشجو خواهد بود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری
پذیرفته شدگان با آزمون بایستی بعد از ثبت نام الکترونیکی، اصل دانشنامه یا گواهینامه موقت کارشناسی خود را به همراه شش قطعه عکس جدید تمام رخ 4×3 در بازه زمانی 1402/07/15 تا 1402/07/19 به صورت حضوری به سرکار خانم خلیلی رئیس محترم اداره پذیرش و دانش آموختگان مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی تحویل نمایند.
تذکر: برای دانشجویانی که ترم آخر هستند و مدرک تحصیلی ندارند بایستی تا پایان نیمسال اول نسبت به اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل کارشناسی اقدام و به مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی تحویل نمایند در غیر اینصورت جلوی انتخاب واحد ایشان در نیمسال دوم گرفته می شود.
صفحه اطلاعرسانی دانشکده ها
پذیرفته شدگان گرامی به منظور اطلاع از برنامه درسی و آموزشی خود باید به شرح جدول ذیل به سایت دانشکده مربوط مراجعه و در صورت هر گونه سوال میتوانند به آی دی روبیکا کارشناس مربوط پیام و یا درساعات اداری با شماره تلفن کارشناس مربوط در دانشکده تماس بگیرند. همچنین پذیرفته شدگان می توانند در گروههای روبیکا که توسط هر گروه آموزشی ایجاد شده و آدرس آن از طریق سایت دانشکده اطلاع رسانی شده عضو و با مدیر محترم گروه آموزشی مربوط در ارتباط باشند.
تذکر مهم: دانشجویان محترم برای عضویت در گروه روبیکا بایستی لینک را برای یک آدرس گیرنده در پیام رسان روبیکا ارسال تا لینک فعال و از طریق آن در گروه روبیکا مربوط عضو شوند.
جدول (1): صفحه اطلاع رسانی و شماره تماس کارشناسان دانشکدهها
نام دانشکده |
آدرس سایت دانشکده |
نام کارشناس |
آی دی روبیکا |
شماره تلفن |
فنی و مهندسی |
خانم ارشدی |
@zarshdi |
02151212053 |
|
هنر |
خانم موسوی |
@Arteducation |
02151212545 09190985343 |
|
علوم پایه |
آقای برزگر خانم قادری |
@sasbs133 @Asrap1390 |
02151212216 02151212214 |
|
علوم کشاورزی |
آقای مصطفایی فر /خانم زروج |
@ Mostafaeifar @Manizhehjarvaj |
02151212342 |
|
علوم انسانی |
مطابق فایل اطلاعات کارشناسان و گروه روبیکا علوم انسانی در ذیل جدول |
(فایل اطلاعات کارشناسان و گروه روبیکا علوم انسانی)
بارگذاری مدارک و فرمها در سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس https://eduportal.shahed.ac.ir و دریافت شماره دانشجویی (ثبت نام اولیه):
- ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری است. کلیه پذیرفته شدگان می بایست از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 1402/7/03 تا روز جمعه مورخ 1402/07/07، از طریق سامانه https://eduportal.shahed.ac.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و فرمهای مربوط اقدام نمایند. بدیهی است عدم تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و فرمهای مربوط برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد. پذیرفته شدگان بدون آزمون برای ورود به سامانه ثبت نام بایستی از نام کاربری “شماره ملیU021 ( قبل از شماره ملی U021 و بعد شماره ملی ) و رمز عبور “کد ملی” استفاده نمایند.
- برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام الکترونیکی، مدارک و فرمهای مربوط می توانید در ساعات اداری سوالات خود را به آی دی روبیکای سرکار خانم خلیلی (رئیس محترم اداره پذیرش و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی ) با آی دی @Shahed_5244 ارسال فرمایید.
- پذیرفته شدگان محترم لازم است؛ فرمهای مذکور در مدارک مورد نیاز این اطلاعیه را به صورت تایپ شده تکمیل و آنها را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.
- بعد از تایید نهایی و ارسال اطلاعات توسط پذیرفته شدگان محترم کارشناسان دانشگاه نسبت به بررسی مدارک اقدام نموده و در صورت نقص مدرک از طریق سامانه آن را اطلاع رسانی می نمایند. پذیرفته شده محترم می بایست حداکثر طی 1 روز کاری نواقص را برطرف نموده و مجددا از طریق همین سامانه نسبت به رفع نقص خود اقدام نماید. در غیر این صورت ثبت نام آنها لغو خواهد شد.
- در هر مرحله از ثبت نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نمی باشد، قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.
- در صورت تایید ثبت نام اولیه، دانشجویان با استفاده از شماره دانشجویی که در اختیار پذیرفته شده محترم قرار می گیرد می توانند نسبت به انتخاب واحد و اخذ دروس در سامانه آموزشی دانشگاه اقدام نمایند. در صورت عدم تایید مدارک دانشجویان امکان اخذ واحد را نخواهند داشت.
- پذیرفته شدگان محترم برای هر گونه سوال فنی در خصوص سامانه میتوانند پیام خود را از طریق آی دی روبیکا @MA_Hojatpanah به آقای مهندس حجت پناه ارسال نمایند.
انتخاب واحد و اخذ دروس
- کلیه پذیرفته شدگان موظفند پس از ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشی بهستان(بعد از هماهنگی با استاد راهنما یا مدیر گروه) نسبت به انتخاب واحد و اخذ دروس نیمسال از روز سه شنبه مورخ 1402/07/04 تا روز جمعه مورخ 1402/07/07، به آدرس https://educ.shahed.ac.ir/ اقدام نمایند.
تذکر مهم: انتخاب واحد در سامانه آموزشی دانشگاه تنها در صورت بارگذاری کامل مدارک ثبت نام به صورت الکترونیکی و تایید مدارک توسط کارشناس دانشگاه امکان پذیر است. لذا پذیرفته شدگان محترم بایستی در بارگذاری مدارک ثبت نام خود به صورت کامل در سامانه ثبت نام دقت لازم را انجام دهند.
- کد کاربری شما برای ورود به سامانه آموزشی شماره دانشجویی بوده و رمز عبورشما کد ملی است.
- در صورت هرگونه سوال در خصوص انتخاب واحد می توانید با کارشناس دانشکده (مندرج در بخش اطلاع رسانی دانشکده های این اطلاعیه) تماس بگیرید. همچنین در صورت هرگونه سوال و ابهام در خصوص دروسی که باید اخذ شود می توانید از طریق گروه روبیکا (مندرج در بخش اطلاع رسانی دانشکده های این اطلاعیه) با کارشناس/ مدیر محترم گروه آموزشی مربوط در ارتباط باشید.
شرکت در کلاسهای حضوری
تاریخ شروع کلاسها برای دانشجویان جدید الورود از روز شنبه مورخ 1 مهر 1402 بوده و شرکت در کلاسها نیز به صورت حضوری خواهد بود.
سایر نکات
- دانشگاه تعهدی مبنی بر پرداخت وام به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) ندارد. لیکن در صورت تامین اعتبار لازم از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مساعدت مبنی بر پرداخت وام انجام خواهد شد.
- بعد از ثبت نام اولیه و تایید مدارک پذیرفته شدگان، کارت دانشجویی برای پذیرفته شدگان محترم صادر خواهد شد که در خصوص نحوه و زمان بندی دریافت آنها از دانشکده مربوط متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
- بر اساس اطلاعیه معاونت دانشجویی دانشگاه:
- خوابگاه دانشگاه در دوران آموزش غیر حضوری دایر نیست.
- خوابگاه دانشجویی به تمامی دانشجویان روزانه و نوبت دوم غیربومی خوابگاه در هنگام دایر بودن آموزش حضوری تعلق می گیرد.( به دانشجویان ساکن استان البرز و حومه خوابگاه تعلق نمی گیرد.)
- دانشگاه خوابگاه متاهلی ندارد.
- دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشجویی بایستی از طریق وبسایت دانشگاه در قسمت دانشجویان به سامانه خوابگاه به آدرسhttp://dorm.shahed.ac.ir/ مراجعه و ضمن مطالعه مطالب مندرج از طریق گزینه پیش ثبت نام، مدارک را در سامانه مذکور جهت اسکان بارگذاری نمایند. ضمنا در صورت داشتن هر گونه سوال احتمالی با شماره 51215279 و 51215273 تماس بگیرند.
لینک کوتاه:
https://shahed.ac.ir/?p=53191