اطلاعیه ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 دانشگاه شاهد (گروه‌های وزارت علوم – با آزمون و بدون آزمون – استعداد درخشان)

نویسنده:
مجید قندی زاده
تاریخ انتشار:
11 شهریور 1403
دیدگاه ها:
اطلاعیه

اطلاعیه ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403 دانشگاه شاهد (گروه‌های وزارت علوم - با آزمون و بدون آزمون - استعداد درخشان) منتشر شد.

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت، توجه پذیرفته شدگان محترم مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با آزمون سال 1403 دانشگاه شاهد را به نکات ذیل در خصوص نحوه ثبت نام و مدارک مورد نیاز جلب می نماید.

مراحل ثبت نام غیرحضوری

  • دریافت و تکمیل فرمها و تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام
  • بارگذاری فرمها و مدارک مورد نیاز در سامانه ثبت‌نام دانشگاه https://eduportal.shahed.ac.ir  و دریافت شماره دانشجویی
  • مراجعه به صفحه اطلاع‌رسانی دانشکده برای آگاهی از واحدهای درسی و برنامه‌ریزی دانشکده
  • انتخاب واحد و اخذ دروس در سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس https://eduportal.shahed.ac.ir با استفاده از شماره دانشجویی دریافتی بعد از هماهنگی با دانشکده و مدیر گروه بر اساس برنامه زمانبندی انتخاب واحد

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام

  • تصویر شناسنامه (تمامی صفحات)
  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی برای آن دسته از داوطلبانی که با توجه به مفاد آیین نامه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی مصوب جلسه 25/4/93 شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با امتیاز رتبه اول پذیرفته شده اند.

 (فرم شماره 1 – مخصوص فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی)

  • تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن تاریخ فارغ التحصیلی تا 31/06/1403 و معدل دوره کارشناسی (لیسانس) قید شده باشد. (برای کلیه پذیرفته شدگان الزامی است).

تبصره 1- پذیرفته شدگانی که به دلایلی قادر به ارایه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) نمی باشند، لازم است تصویر اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ کارشناسی (لیسانس) (فرم شماره 2) را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

(فرم شماره 2- مخصوص پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام موفق به ارائه اصل مدرک کارشناسی  نمی باشند)

تبصره 2- آن دسته از پذیرفته شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته دانشجوی سال آخر بوده اند و حداکثر تا تاریخ 31/6/1403 فارغ التحصیل می شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم شماره 3 (فرم تعهد فراغت‌ از تحصیل‌ دانشجویان‌ ترم‌ آخر دوره‌ کارشناسی) را تکمیل و در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

تبصره 3- فضلا و طلاب حوزه های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق دوره سطح 2 را گذرانده اند و تا تاریخ 31/6/1403 فارغ التحصیل می شوند، می توانند ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

  • فرم تکمیل شده تقاضانامه برای بهره مندی از مزایای آموزش رایگان در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (فرم «شماره 4») (مخصوص دانشجویان دوره روزانه): صرفا پذیرفته شدگان دوره روزانه  ملزم به تکمیل و بارگذاری فرم «شماره 4» در سامانه ثبت نام هستند.

(فرم شماره 4 – مخصوص دانشجویان دوره روزانه برای بهره مندی از مزایای آموزش رایگان)

6-تعهدنامه پذیرش مشروط (مخصوص پذیرفته شدگان -بدون آزمون (استعداد درخشان)): صرفا پذیرفته شدگان بدون آزمون (استعداد درخشان) ملزم به تکمیل و بارگذاری این فرم در سامانه ثبت نام هستند.

(فرم تعهدنامه پذیرش مشروط- مخصوص پذیرفته شدگان بدون آزمون یا استعداد درخشان)

  • تصویر مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را با توجه به «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه 17 و 18 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال 1403 مشخص کند (مخصوص برادران).

تذکر مهم: پذیرفته شدگان مشمول (مخصوص برادران) بایستی به پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به آدرس https://sakha.epolice.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست وضعیت نظام وظیفه اقدام نمایند. کارشناس دانشگاه بعد از بررسی درخواست نسبت به تایید/عدم تایید درخواست اقدام می نماید که در صورت عدم تایید، پذیرفته شده محترم بایستی حداکثر ظرف مدت 1 روز کاری نسبت به رفع نقص اقدام نماید. در صورت هر گونه سوال یا ابهام می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن 096480 (نظام وظیفه عمومی) یا با شماره تلفن 02151214428 (آقای هاشمی نیا-کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشگاه) تماس بگیرید.

تذکر مهم: دانشجویان موظف هستند پس از تایید کارشناس دانشگاه، برگه معافیت را پرینت گرفته و در سامانه آموزشی دانشگاه بارگزاری نمایند.

تبصره 1: دانشجویان نیمسال آخر که تا تاریخ 31/06/1403 فارغ التحصیل می شوند موظف هستند به جای برگه معافیت، تعهد نامه پیوست را تکمیل و در سامانه آموزشی دانشگاه (بهستان) بارگزاری نمایند. این دسته از دانشجویان بایستی حداکثر تا تاریخ 30/07/1403 نسبت به ارائه درخواست در سامانه سخا نظام وظیفه و اخذ برگه معافیت تحصیلی اقدام و آن را به کارشناس مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی (آقای هاشمی نیا) تحویل دهند در غیر این صورت عواقب بر عهده دانشجو خواهد بود.

(تعهدنامه مشمولین- مخصوص دانشجویان نیمسال آخر)

  • حکم مرخصی سالانه با موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارمندان دولت
  • اصل موافقت نامه کتبی و بدون قید شرط برای فارغ التحصیلان رشته های دبیری از اداره آموزش و پرورش شهرستان محل تعهد و خدمت
  • بارگزاری تصویر فرم خروجی حاوی کد رهگیری کارنامه سلامت جسم  در(https://portal.saorg.ir/physicalhealth)

دانشجویان بعد از تکمیل کارنامه سلامت جسم  بایستی فرم خروجی حاوی کد رهگیری را ذخیره و متعاقبا در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایند.

دانشجویان بایستی بعد از تکمیل فرم الکترونیکی کارنامه سلامت و انجام آزمایشات ذکر شده در صفحه 4 فرم کارنامه سلامت جسم؛ با در دست داشتن فرم خروجی کارنامه سلامت که دارای کد رهگیری می باشد و نتایج آزمایشات در روز تعیین شده به مرکز بهداشت و  درمان دانشگاه واقع در محل درمانگاه مراجعه نمایند (تاریخ دقیق مراجعه متعاقبا اعلام خواهد شد).

تذکر : برای تکمیل فرم نیاز به شماره دانشجویی نیست.

دانشجویان بعد از تکمیل کارنامه سلامت روان الکترونیکی بایستی فرم خروجی حاوی کد رهگیری را ذخیره و متعاقبا در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایند.

12-بارگزاری تصویر کد رهگیری فرم تکمیل شده پایش اطلاعات فرهنگی-اجتماعی دانشجویان مندرج در آدرس https://B2n.ir/Payesh01

  • تکمیل و بارگزاری تصویر آیین نامه تکمیل شده پوشش و رفتار دانشجویان دانشگاه شاهد همراه با امضاء و اثر انگشت

(آیین نامه پوشش و رفتار دانشجویان دانشگاه شاهد)

  • بارگزاری تصویر مدرک ایثارگری )کارت شاهد- کارت جانبازی پدر- مدرک رزمندگی- کارت ایثار و غیره(: پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر ملزم به بارگذاری این مدرکدر سامانه ثبت نام هستند. پذیرفته شدگان شاهد و ایثارگر شامل جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فرزندان و همسر شهید، مفقود الاثر، جانباز، آزاده و رزمنده می باشند.
  • پذیرفته شدگان بایستی نسبت به اخذ تاییدیه مقطع کارشناسی با استفاده از کد صحت مندرج در گواهی نامه موقت یا دانشنامه از طریق سامانه پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir اقدام فرمایند. لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعیه های سازمان امور دانشجویان، دانشجویانی که مدارک آنها فاقد کد صحت می باشد بایستی از طریق سامانه پرتال سازمان امور دانشجویان به آدرس https://portal.saorg.ir نسبت به اخذ کد صحت و سپس تاییدیه اقدام فرمایند. بدین صورت که بعد از تکمیل اطلاعات در بخش مربوط به اخذ کد صحت و ثبت درخواست، کارشناس دانشگاه مقطع کارشناسی بایستی اطلاعات را تایید نماید. در این صورت امکان اخذ کد صحت از پرتال سازمان امور دانشجویان وجود دارد. دانشجویان موظف هستند با استفاده از کد صحت اخذ شده نسبت به اخذ تاییدیه اقدام و آن را در سامانه آموزشی دانشگاه شاهد (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.

تبصره 1: دانش آموختگان دانشگاه آزاد که دارای دانشنامه می باشند بایستی به صورت الکترونیکی نسبت به اخذ تاییدیه از سامانه استعلام آنلاین دانشگاه آزاد به آدرس http://estelam.iau.ir  اقدام و در سامانه آموزشی دانشگاه (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.

تبصره 2: دانش آموختگان دانشگاه آزاد که دارای گواهینامه موقت بوده بایستی فرم ذیل را تکمیل و به همراه تصویر مدرک تحصیلی از طریق پست سفارشی به آدرس دانشگاه مقطع کارشناسی ارسال و رسید پستی یا کد رهگیری را در سامانه آموزشی دانشگاه شاهد  (سامانه بهستان) بارگزاری نمایند.

(فرم درخواست تاییدیه دانش آموختگان دانشگاه آزاد دارای گواهینامه موقت)

تبصره 3: دانشجویان نیمسال آخر که تا 31/06/1403فارغ التحصیل می شوند بایستی فرم شماره 2 را به جای تاییدیه در سامانه آموزشی دانشگاه (بهستان) بارگزاری نمایند. لازم به ذکر است این دسته از دانشجویان بایستی حداکثر تا تاریخ 30/10/1403نسبت به اخذ تاییدیه بر اساس بند 14 مدارک اقدام و تاییدیه تحصیلی مقطع کارشناسی خود را به مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند در غیر این صورت عواقب آن بر عهده دانشجو خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری و اخذ کارت دانشجویی برای پذیرفته شدگان با آزمون

پذیرفته شدگان با آزمون بایستی بعد از ثبت نام الکترونیکی، اصل دانشنامه یا گواهینامه موقت کارشناسی ، برگه آزمایش و کارنامه سلامت جسم خود را به همراه شش قطعه عکس جدید تمام رخ 4×3 در بازه زمانی 15/07/1403 تا 17/07/1403 به صورت حضوری به اداره پذیرش و دانش آموختگان مدیریت آموزش تحصیلات تکمیلی تحویل نمایند.

توجه: اخذ کارت دانشجویی منوط به  ارایه مدرک تحصیلی کارشناسی می باشد.

صفحه اطلاع‌رسانی دانشکده ها

پذیرفته شدگان گرامی به منظور اطلاع از برنامه درسی و آموزشی خود باید به شرح جدول ذیل به سایت دانشکده مربوط مراجعه و در صورت هر گونه سوال می­توانند به آی دی روبیکا کارشناس مربوط پیام و یا درساعات اداری با شماره تلفن کارشناس مربوط در دانشکده تماس بگیرند. همچنین پذیرفته شدگان می توانند در گروههای روبیکا که توسط هر گروه آموزشی ایجاد شده و آدرس آن از طریق سایت دانشکده اطلاع رسانی شده عضو و با مدیر محترم گروه آموزشی مربوط در ارتباط باشند.

تذکر مهم: دانشجویان محترم برای عضویت در گروه روبیکا بایستی لینک را برای یک آدرس گیرنده در پیام رسان روبیکا ارسال تا لینک فعال و از طریق آن در گروه روبیکا مربوط عضو شوند.

 (فایل اطلاعات کارشناسان و گروه روبیکا علوم انسانی)

بارگذاری مدارک و فرمها در سامانه آموزشی دانشگاه به آدرس https://eduportal.shahed.ac.ir  و دریافت شماره دانشجویی (ثبت نام اولیه):

  • ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی و غیر حضوری است. کلیه پذیرفته شدگان می بایست از ساعت 13 روز سه شنبه مورخ 13/6/1403 تا روز دوشنبه 19/6/1403، از طریق سامانهhttps://eduportal.shahed.ac.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و فرمهای مربوط اقدام نمایند. بدیهی است عدم تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک و فرمهای مربوط برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد. پذیرفته شدگان برای ورود به سامانه ثبت نام بایستی قبل از شماره ملی U031 بعد شماره ملی  و رمز عبور “کد ملی” استفاده نمایند.
  • برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام الکترونیکی، مدارک و فرمهای مربوط می توانید در ساعات اداری سوالات خود را به آی دی روبیکای سرکار خانم خلیلی (رئیس محترم اداره پذیرش و دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی ) با آی دی @Shahed5244 ارسال فرمایید. همچنین برای رفع سوالات کلی می­توانند در کانال روبیکا به آدرس ذیل عضو شوند:  @ArsHaDshahed1403  

 پذیرفته شدگان محترم لازم است؛ فرمهای مذکور در مدارک مورد نیاز این اطلاعیه را به صورت تایپ شده تکمیل و آنها را به همراه سایر مدارک مورد نیاز در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

  • بعد از تایید نهایی و ارسال اطلاعات توسط پذیرفته شدگان محترم کارشناسان دانشگاه نسبت به بررسی مدارک اقدام نموده و در صورت نقص مدرک از طریق سامانه آن را اطلاع رسانی می نمایند. پذیرفته شده محترم می بایست حداکثر طی 1 روز کاری نواقص را برطرف نموده و مجددا از طریق همین سامانه نسبت به رفع نقص خود اقدام نماید. در غیر این صورت ثبت نام آنها لغو خواهد شد.
  • در هر مرحله از ثبت نام یا هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نمی باشد، قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.
  • در صورت تایید ثبت نام اولیه، دانشجویان با استفاده از شماره دانشجویی که در اختیار پذیرفته شده محترم قرار می گیرد می توانند نسبت به انتخاب واحد و اخذ دروس در سامانه آموزشی دانشگاه اقدام نمایند. در صورت عدم تایید مدارک دانشجویان امکان اخذ واحد را نخواهند داشت.
  • پذیرفته شدگان محترم برای هر گونه سوال فنی در خصوص سامانه می­توانند پیام خود را از طریق آی دی روبیکا makbari1353@ به آقای مهندس اکبری ارسال نمایند.

انتخاب واحد و اخذ دروس

  • کلیه پذیرفته شدگان موظفند پس از ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزشی بهستان (بعد از هماهنگی با استاد راهنما یا مدیر گروه) نسبت به انتخاب واحد و اخذ دروس نیمسال طبق برنامه زمان بندی انتخاب واحد مندرج در سایت دانشگاه به آدرسhttps://educ.shahed.ac.ir/ اقدام نمایند.

تذکر مهم: انتخاب واحد در سامانه آموزشی دانشگاه تنها در صورت بارگذاری کامل مدارک ثبت نام به صورت الکترونیکی و تایید مدارک توسط کارشناس دانشگاه امکان پذیر است. لذا پذیرفته شدگان محترم بایستی در بارگذاری مدارک ثبت نام خود به صورت کامل در سامانه ثبت نام دقت لازم را انجام دهند.

  • کد کاربری شما برای ورود به سامانه آموزشی شماره دانشجویی بوده و رمز عبورشما کد ملی است.
  • پذیرفته شدگان دوره نوبت دوم (شبانه) و پردیس خودگردان باید نسبت به پرداخت شهریه ثابت خود قبل از انتخاب واحد از طریق سامانه آموزشی اقدام نمایند. شهریه دانشجویان دوره نوبت دوم و پردیس خودگردان سال 1403 به شرح جداول ذیل است. دانشجویان دوره نوبت دوم و پردیس خودگردان بایستی این شهریه را به صورت علی الحساب پرداخت نمایند. شهریه دقیق بر اساس مصوبات هیات امنا متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

شهریه نوبت دوم مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه­های وزارت علوم ورودی سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه شاهد

لازم به ذکر است مبلغ 350000 ریال بابت شهریه فرهنگی به شهریه نوبت دوم هر نیمسال اضافه می شود.

شهریه پردیس خودگردان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه­های وزارت علوم ورودی سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه شاهد

 

  • در صورت هرگونه سوال در خصوص انتخاب واحد می توانید با کارشناس دانشکده (مندرج در بخش اطلاع رسانی دانشکده های این اطلاعیه) تماس بگیرید. همچنین در صورت هرگونه سوال و ابهام در خصوص دروسی که باید اخذ شود می توانید از طریق گروه روبیکا (مندرج در بخش اطلاع رسانی دانشکده های این اطلاعیه) با کارشناس/ مدیر محترم گروه آموزشی مربوط در ارتباط باشید.

شرکت در کلاسهای حضوری

تاریخ شروع کلاسها برای دانشجویان جدید الورود از روز شنبه مورخ 24  شهریور ماه 1403 بوده و شرکت در کلاسها نیز به صورت حضوری خواهد بود.

سایر نکات

  • دانشگاه تعهدی مبنی بر پرداخت وام به دانشجویان نوبت دوم (شبانه) ندارد. لیکن در صورت تامین اعتبار لازم از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مساعدت مبنی بر پرداخت وام انجام خواهد شد.
  • بعد از ثبت نام اولیه و تایید مدارک پذیرفته شدگان، کارت دانشجویی برای پذیرفته شدگان محترم صادر خواهد شد که در خصوص نحوه و زمان بندی دریافت آنها از دانشکده مربوط متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
  • بر اساس اطلاعیه معاونت دانشجویی دانشگاه:
    • به پذیرفته شدگان روزانه خوابگاه تعلق می گیرد. به دانشجویان استان البرز، استان تهران، شبانه، پردیس و مهمان خوابگاه تعلق نمی گیرد.
    • دانشگاه خوابگاه متاهلی ندارد.
    • دانشجویان متقاضی خوابگاه دانشجویی بایستی از طریق وبسایت دانشگاه در قسمت دانشجویان به سامانه خوابگاه به آدرسhttp://dorm.shahed.ac.ir مراجعه و ضمن مطالعه مطالب مندرج از طریق گزینه پیش ثبت نام، مدارک را در سامانه مذکور جهت اسکان بارگذاری نمایند. ضمنا در صورت داشتن هر گونه سوال احتمالی با شماره 51215279 و 51215273 تماس بگیرند.
    • داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان پذیرفته شده اند و ارگان صادر کننده آنان به ترتیب بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا ستاد کل نیروهای مسلح می باشد، در زمان ثبت نام نیازی به ارایه تائیدیه سهمیه ثبت نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تایید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می باشد.
  • ثبت نام معرفی شدگان دارای مغایرت معدل (معدل اعلام شده به سازمان سنجش) لغو و نتیجه به سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

فرم های مورد نیاز

لینک کوتاه:

https://shahed.ac.ir/?p=60007

مطالب مرتبط

اطلاعیه ورزشی

اصلاحیه (مربوط به اطلاعیه شماره3) پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان

1404-06-17 didar ba karkonane keshavarzi 01

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه با خانواده دانشکده کشاورزی؛ همدلی برای آینده‌ای روشن

1404-06-17 jalase Daneshkade pezeshki 01

کارگاه «ارتباط مؤثر با دانشجویان»؛ گامی بلند در توانمندسازی اساتید مشاور تحصیلی

2پوستر نماز

سی و دومین اجلاس سراسری نماز

1404-06-16 ham andishi 11

نشست هم‌اندیشی رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه با اعضای هیأت علمی